Wanita Sembunyi Dadah Dalam Kemaluan


KUALA LUMPUR – Seorang wanita warga Thailand ditahan bersama enam ketulan mampat dadah jenis kokain seberat 495 gram dalam satu serbuan yang dibuat di sebuah hotel di Sepang Selangor.

Dadah berkenaan dipercayai disembunyikan dalam kemaluan dan dubur bagi mengelakkan ia dikesan.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik Bukit Aman, Datuk Noor Rashid Ibrahim berkata, dadah itu dipercayai diseludup dari Amerika Selatan melalui Dubai ke KLIA oleh wanita berkenaan dengan memasukkannya ke dalam kemaluan dan dubur.

“Pihak kami mula memerhatikan gerak geri wanita berkenaan dari KLIA sehingga ke hotel berkenaan. Hasil serbuan, kami menemui 495 gram kokain mampat di atas katil bilik wanita berkenaan,” katanya.


Sementara itu, kes kedua pula katanya melibatkan pasangan warga tempatan yang membawa dua bungkusan plastik berwarna coklat mengandungi serbuk dipercayai dadah jenis syabu seberat 8.04 kilogram di dalam beg pakaian.

“Pasangan berkenaan baru tiba dari Chennai India, hasil pemeriksaan yang dijalankan ke atas mereka, pihak kami menemui dua bungkusan plastik mengandungi serbuk dipercayai dadah jenis syabu yang disimpan di satu ruangan khas dalam beg pakaian mereka.

“Kesemua mereka yang ditangkap berumur lingkungan 20 hingga 31 tahun dan dipercayai menerima upah sebanyak RM3,200 bagi satu perjalanan oleh sindiket,” katanya.

Dalam kes ketiga, polis menemui empat paket syabu seberat 1.12kg yang disembunyikan oleh seorang warga Nigeria yang baru tiba dari Doha.

“Hasil pemeriksaan yang dijalankan ke atas seorang warga Nigeria yang baru tiba dari Doha, pihak kami berjaya mengesan empat paket dadah jenis syabu yang disembunyikan dalam bekas makanan dan disimpan di dalam beg pakaian,” katanya.

Tambahnya, kes disiasat di bawah Seksyen 39B Akta Dadah Merbahaya yang membawa hukuman gantung sampai mati jika sabit kesalahan. (sumber News.abnxcess.com)

Share this article :

Posting Komentar

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Bejoel - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger