Lelaki Rusia ini pakai skirt seumur hidup

JadiBerita: Seperti yang JBers ketahui, biasanya skirt atau gaun dipakai oleh kaum wanita. Namun ada juga lelaki yang memakainya, contohnya dalam pakaian tradisional Ireland . Namun pakaian tradisional Ireland  pun memiliki desain skirt untuk lelaki.
Nah, kali ini JadiBerita akan mengulas kisah seorang lelaki yang suka memakai skirt wanita. Lelaki ini memang tidak mau memakai seluar panjang. 
odditycentral.com
Lelaki tersebut,Vladimir Fromin, berasal dari kota Kineshma, Rusia ini nekat berjuang untuk mendapatkan hak bahawa lelaki juga boleh memakai skirt ataupun gaun layaknya seorang wanita. Lelaki Rusia berusia 44 tahun ini iri dengan orang-orang Skotland  yang boleh mengenakan skirt khas Skotland . Vladimir juga iri dengan kebudayaan Yunani dan Roma kuno dimana orang lelaki nya memakai gaun.

Namun kerana keinginannya  , Vladimir malah mendapatkan masalah. Kerana ideanya ini, Vladimir dipencilkan oleh teman-teman dan keluarganya. Ia pun bahkan sampai dikeluarkan dari universitinya. Vladimir sempat mengambil kuliah jurusan matematik  di Universiti Ivanovo. Semenjak itu dia mulai penasaran mengapa lelaki selalu dianggap aneh jika mengenakan skirt, sedangkan wanita bebas memakai seluar panjang. Akhirnya, lelaki yang sudah beristeri ini mulai memakai pakaian wanita setiap kali pergi ke kampusnya.

Lalu pada suatu hari, seorang petugas kebersihan di kampusnya melihat ke arahnya dengan tatapan aneh kerana Vladimir memakai pakaian wanita. Kemudian Vladimir pun merasa sangat marah sehingga ia menanggalkan seluruh pakaiannya. Setelah itu Vladimir pun berjalan-jalan di sekitar asramanya sambil telanjang. Kemudian petugas itu pun melaporkan kejadian itu ke pihak kampus.

Nah peristiwa itulah yang menyebabkan Vladimir dikeluarkan dari universiti tersebut. Vladimir mengaku bahawa dia sering menerima hinaan, cemuhan dari orang-orang di sekitarnya. Bukan hanya itu saja, Vladimir pun tidak dapat masuk ke universiti lain di Rusia sebelum dia berpenampilan seperti lelaki. Demikian pula di dunia kerja. Tidak ada perusahaan yang mau menerimanya sampai Vladimir mau memakai seluar seperti lelaki  normal.
Oleh kerana itu, kini Vladimir hanya menggantungkan hidupnya dari tinjauan berkebunnya. Vladimir mengatakan bahawa kini dia sudah memiliki lebih dari 30 pasang pakaian wanita.
Vladimir juga mengatakan bahawa dia berharap agar suatu hari ia dapat mempelopori kebebasan lelaki untuk mengenakan  skirt atau gaun wanita tanpa ada diskriminasi lagi. Jadi, Vladimir memakai rok bukan kerana dia adalah seorang banci, gay, atau transgender. Namun hal ini dilakukannya kerana dia menuntut keadilan bagi lelaki. Vladimir menganggap bahawa lelaki harus memiliki hak yang sama dengan wanita, yaitu bebas untuk mengenakan gaun seperti wanita bebas mengenakan seluar . Nah apakah JBers setuju dengan Vladimir bahawa lelaki bebas mengenakanskirt ?(Odditycentral/rei)

Share this article :

Posting Komentar

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Bejoel - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger